U verkoopt. Wat doet Coga voor u?

 

U wenst uw eigendom te verkopen, maar hoe begint u eraan?
U contacteert ons, en wij informeren u vrijblijvend over ons verkoopproces zoals hieronder beschreven.
 

 

COGA gidst u in 3 stappen doorheen het verkoopproces van uw eigendom:

 

icon-buysellmenu-command.png

STAP 1: WAARDEBEPALING EN OPDRACHT

Na een verkennend gesprek met voorstelling van het kantoor en onze werkwijze, zal COGA indien u dat wenst, de waarde bepalen van uw eigendom. Deze waardebepaling is vrijblijvend, gratis en wordt uitgevoerd door een gediplomeerde schatter. 

Op basis van deze waardebepaling kunnen wij u adviseren en wordt in overleg met u als eigenaar een correcte prijs vooropgesteld. Indien u besluit beroep te doen op onze diensten, gaan we over tot het maken van een schriftelijke verkoopopdracht. Daarmee geeft u ons de exclusieve opdracht om kopers te zoeken voor uw eigendom. Wij krijgen daarvoor een periode van 6 maanden. Indien we niet slagen in onze opdracht, zijn er geen kosten! Bij verkoop van uw eigendom bedraagt het ereloon 3,63% (inclusief BTW), aan te rekenen op de gerealiseerde verkoopprijs.

 

icon-buysellmenu-spotlight.png

STAP 2: UW EIGENDOM IN DE KIJKER – ADMINISTRATIEVE OPVRAGINGEN

Onmiddellijk na de opdracht wordt het verkoopdossier opgestart; dit omvat een commercieel en een administratief luik:


De voorstelling van uw eigendom aan het grote publiek vormt een tweede belangrijke stap. Een gedetailleerde en met foto’s geïllustreerde informatiefiche vormt de basis van een heuse publiciteitscampagne:

  • Wij adverteren uw eigendom onmiddellijk op vijf drukbezochte websites: Immoweb, Hebbes, Immovlan, Zimmo en onze eigen COGA-site.


     
  • Wij garanderen wekelijkse kleuradvertenties met foto op prominente plaatsen (cover, derde pagina,…) in uitgekozen media: Gazet Van Antwerpen, De Zondag (bij de bakker), Elite-reklaam, Bode Van Schoten, Kempenklok,…



     

  • Uw eigendom wordt geplaatst in twee van de meest bekeken vastgoedetalages van de regio.
  • Indien u dat wenst wordt een publiciteitsbord ‘TE KOOP’ aan het eigendom geplaatst. Dit is geen verplichting, maar wel aan te raden!
  • Bestaande klanten worden op de hoogte gebracht; COGA beschikt over een groot bestand van potentiële kopers die op zoek zijn naar een eigendom in groot Antwerpen.
  • Wij verzorgen ondersteunende mailings, banners op portaalsites, …


Om kandidaat-kopers juist te kunnen informeren en te voldoen aan de wettelijke verplichtingen, zullen wij onder meer volgende documenten opvragen bij de bevoegde instanties:

 

Kadastrale legger & kadastraal plan              Bodemattest
Stedenbouwkundig uittreksel                         Eventuele verdelingsakte en statuten
Hypothecair getuigschrift                               Eventuele bouwplannen en stedenbouwkundige vergunningen

 

Wij begeleiden en coördineren het opstellen van volgende vereiste documenten, indien u hierover niet beschikt:

  • EPC (Energieprestatiecertificaat) 
  • Keuringsattest van de elektrische installatie
  • Conformiteitsattesten (stookolietank, …)

Op basis van de verzamelde gegevens kan in een latere fase een sluitende verkoopovereenkomst opgesteld worden.

EXTRA DIENSTEN:

Wij helpen u bij:

  • Regularisatie van uw woning
  • Aanvragen van stedenbouwkundige attesten
  • Ontwikkelen van verkavelingen
  • Ontwikkelen van nieuwbouwprojecten

 

icon-buysellmenu-buyers.png

STAP 3: GEÏNTERESSEERDE KOPERS – VERKOOPOVEREENKOMST

 

  • Kandidaat-kopers die reageren op de gevoerde publiciteit worden verder geïnformeerd en begeleid tot bij uw eigendom. Dit kan van maandag tot en met zaterdag, altijd na afspraak en onder begeleiding van een makelaar. Een potentiële koper ervaart slechts eenmaal een eerste indruk, zodat een professionele opvang zeer belangrijk is.
  • Wanneer de kandidaat-koper verdere interesse toont, verzorgt COGA de onderhandelingen. Enkel schriftelijke biedingen worden doorgegeven.
  • Bij akkoord tussen partijen wordt een sluitende onderhandse verkoopovereenkomst opgemaakt. Een volledig en uitgebreid verkoopdossier wordt overgemaakt aan de instrumenterende notaris.

 

U verhuurt. Wat doet Coga voor u?

  • Bij de verhuur van uw eigendom worden dezelfde 3 stappen doorlopen. Zo zal er ook een huurwaarde worden bepaald, en wordt een schriftelijke verhuuropdracht opgemaakt.
  • Het ereloon komt overeen met de huurprijs van één maand, verhoogd met de BTW. Het aandeel in de kosten van de plaatsbeschrijving ten laste van de verhuurder is hierin begrepen.
  • Uw eigendom wordt in de kijker gezet via onze vaste kanalen.
  • Bij verhuring wordt standaard een huurovereenkomst opgesteld met een looptijd van 3 jaar. Een huurwaarborg van 2 maanden wordt door onze diensten op een geblokkeerde rekening geplaatst.
  • Een gedetailleerde plaatsbeschrijving wordt door een externe expert opgemaakt en samen met de huurovereenkomst geregistreerd.
  • Wij gaan na of de huurder een brandverzekering heeft afgesloten.
  • Alle documenten samen worden u gebundeld overgemaakt.

St.- Job-in-'t-Goor

Eikenlei 2
2960 St.- Job-in-'t-Goor
+32 (0)3 636 47 47
info@coga.be

Kantoor 2

Brecht

Gemeenteplaats 17
2960 Brecht
+32 (0)3 636 47 47
info@coga.be

Kantoor 1
Coga gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken. meer infoverder gaan